2008. október 3., péntek

Érkezés és szálláskeresés

¡Hola!


Megérkeztem Madridba! A repülőút nem volt valami jó, rájöttem, h annyira nem szeretek repülni… :P



A reptéren Gergő várt, aki 2 héttel ezelőtt érkezett Madridba a feleségével, Renivel (velem egyidősek) szintén szakmai gyakorlatra. Elmentünk hozzájuk, Madrid külsőbb részén laknak, de nem a külvárosban. Azután elindultunk szállást keresni nekem a Gergővel. Ő egészen jól megérteti magát a spanyolokkal. Megnéztünk 4 helyet is, de valami gond mindig akadt, ált. a fő probléma az, h csak 3 hónapra venném ki. Horribilisak az árak sajnos, egy szobát jobb környéken 300-350 Euróért vehetsz ki, és néhol még pluszköltségeket számolnak a villanyra meg a vízre. :S Volt egy szoba, ami 190Euró havonta és meg kell osztani a szobát egy lánnyal. Gondoltam, h ez nagyon jó lesz nekem, mert így majd barátkozom, meg megtanulok gyorsabban spanyolul… Na hát nagyon benéztem, mert a lakásban kb. 8an laktak, ebbe egy család, meg különböző lakók tartoznak, a szoba max 10nm volt, egy emeletes ággyal benne. Elég lehangoló élmény volt, főleg, h beleéltem magam, milyen jó áron találok szobát! Mindegy, szal este 11körül hazaértünk, és mivel a Gergőék szobájában egy ágy van, így a padlón töltöttem első éjszakámat Madridban. (Most ugyanabban a szobában az ágyon ülök, mert elutaztak a többiek és a hétvégére még itt lakom. J)



Gonzalo sörrel. Hallal a kezemben! :)


Ma találkoztam a Gonzaloval (őt még Kassán ismertem meg, amikor ott tanultam). Megmutatott pár nevezetességet a központban, meg ittunk egy sört. Vicces, mert itt a sörözőkben ha rendelsz, automatikusan jár valami kis nassolni való, például ma sült szardíniát meg chipset adtak az egyik helyen, a másiknál meg olajbogyókat egy tálkában. És nagyon büszke vagyok magamra, mert kb. 4 szardíniát is letoltam. :-) Pedig elvileg nem szeretem a halat, de ez nagyon ízlett! Úgy érzem jól haladok, a „szeressemmegahalat” projektemben. :D Voltak szállásajánlataim, amiket felhívtunk a Gonzaloval. Két helyet meg is néztünk ma. Mind a kettő nagyon jó, az egyik helyen egy idősebb házaspár ad ki szobát, és ott lehet h egy olasz csaj is lakna velem. Ez 300EUR. A másikba meg két csaj lakik, akik tök szimpik voltak, itt tanulnak és beszélnek angolul. De az viszont 350EUR. Nekem az utóbbi jobban tetszik. :-) Ezt megbeszélem a kispárnámmal. Itt ezt mondják az „alszom rá egyet” helyett. :D




Nagyon tetszik a város, meg nagyon egyszerű a tömegközlekedés, viszont cserébe jó drága (43EUR egy havi bérlet). Viszont 12 metróvonaluk van. Az nem rossz, néha érezni, ahogy egy-egy metró megy lefelé vagy fölfelé. Amit fura megszokni, hogy Budapesten a metrót mindenki balról várja, itt meg pont fordítva van, mert szinte mindig jobbról érkezik. :-) Már van egy csomó térképem, csak egyszer tévedtem el egy icipicit. :P Ja és találtam az iwiwen egy magyar srácot, aki itt már 3 éve és hetente szervez „magyar találkozókat”. Azt hiszem elnézek egy ilyen találkára, biztos vicces, meg ott is lehet ismerkedni, dumálni.



Azt hiszem elsőre ennyi, most alszom végre egy nagyot, és ágyban.

Üdv mindenkinek és írjatok.




¡Buenas noches!

Flor

2 megjegyzés:

ronyiszka 2008. október 4. 12:03  

"tapas y caña", így hívják amikor sört kapsz nassolnivalóva.
..és a nassi halak nagyon finomak!

hehe, a metró itt is a másik oldalról jön mindig ;-)

és vegyél egy bicajt!!

Unknown 2008. október 5. 12:06  

Az első napodhoz képest a második sokkal-sokkal szerencsésebben alakult minden szempontból!
Szerintem azt a helyet válaszd (még ha drágább is picit), amelyik szimpatikusabb, elvégre minden nap ott kelsz és fexel, szóval nem mindegy, hogy érzed magad a Téged minden nap körülvevő környezetben.
Vagy keresgélj még, ha van rá lehetőséged!
Nah, kíváncsi leszek, hogy alakult ez a része is, majd unalmas perceimben olvasgatlak... :D Hehehh! ;)

Csak jót!
Drukkolok kis virágszál!

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP