2008. október 13., hétfő

Zaragoza

Helló mindenki! Voltam a hétvégén Zaragozában, ahogy azt az előzőekben írtam. Végül öten mentünk. A buszút nagyon hosszú, négy órás volt. Szerencsére volt közte egy kis szünet, nyújtózkodni… Na szóval azt tudni kell, hogy ezen a hétvégén Zaragózában az ún. „Fiestas del Pilar” volt. Ami a szűz Mária ünneplése virágokkal, stb. Amikor megérkeztünk a finn lány, Maiju egy jó barátja várt minket Juan (nem tipikus név errefelé…. :D). A városban kb. 3szor, 4szer annyian voltak, mint általában. Iszonyú zsúfoltság mindenhol, ünneplő fiatalok százai az utcákon. :) Volt tűzijáték is mindkét nap. Ilyen kendőt viselt szinte mindenki a városban, be kellett egyet szereznem...

Első este útnak indultunk enni valamit, meg szórakozni. Volt egy nagyon hosszú sétálóutca, ahol végig sátrak sorakoztak és Spanyolország összes tartománya képviselte magát speciális, csak rájuk jellemző ételekkel. Szóval elég sok sátor volt. :D Mi a Galicia régióból kóstoltunk. Életemben először ettem polipot, és nagyon finom volt. Nemsokára teszek fel róla képet. Íme:

Ezután elindultunk bulizni, meg mászkálni a városban. Hát tényleg rengeteg ember volt! És eszméletlen mennyiségű szemét az utcákon. Mintha nálunk újév után mászkálnánk az utcán, de még annál is több! De ez itt természetes, mindenki eldobálja a szemetet, a pubokban az a szokás, hogy egész este mindent a földre dobálnak, papírt, csikkeket, szalvétát, olajbogyómagot, szóval mindent, és csak záráskor takarítanak.

Kavarogtunk kis utcákon az embertömegben, aztán betértünk egy diszkóba, ahol egész sokáig táncikáltunk. Aztán még sétáltunk az utcákon, de aztán kidőltünk. Nagyon vicces, Spanyolországban nem „normális” méretű párnákat használnak, hanem hosszúkás alakút. Például mi a Maijuval egy franciaágyon aludtunk és csak egy párna volt rajta, ami vékony és hosszú. Azon osztoztunk. :)

Másnap sikerült délután egykor felkelni, aztán elmentünk ebédeltünk és irány a város! Most is sokan voltak mindenhol, megnéztünk egy bazilikát, és felmentünk egy toronyba, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a városra.

Elég félelmetes volt, előjött egy kis tériszony. :P Ezután sajnos eleredt kicsit az eső, de nem nagyon, tovább sétálgattunk. Betértünk egy-egy pubba néha sörözni. Nagyon finomak a söreik. Általában nem korsóban, hanem pohárban adják a sört, és így annyi az ára, mint otthon egy korsónak… Elég drága, de még így is a sör a legolcsóbb. Bort eddig nem is nagyon ittam, mert nagyon drága. A sangria az még normál áron van, kb. annyi, mint otthon. Este együtt vacsoráztunk a Juanék lakásában. Aztán ott iszogattunk, meg készülődtünk az estére. Nem volt konkrét cél, hogy hova megyünk, elindultunk, minden pubban ittunk egy sört és aztán mentünk tovább. Sokáig bolyongtunk az utcákon, összeismerkedtünk ismeretlenekkel. Vicces volt, de egy idő után kicsit belefáradtunk a „tömegbe”, meg az állandó lökdösődésbe.

Vasárnap reggel sajna esett az eső, de úgy döntöttünk elmegyünk valahova ebédelni. Különböző tapasokat rendeltünk. :) Volt tintahalkarika, kis polipok rántva (szegények :S), sajt, meg sok finomság.

Nagyon szakadt az eső elég sokáig. Amikor kicsit elállt, elindultunk megnézni a főtéren a virágokat.

Építettek egy elég nagy emelvényt, ahova rengeteg virágot helyeztek el. Nagyon szép volt, de most is annyian voltak, hogy szinte moccanni se tudtunk. Ezután már nem maradt időnk, csak elmenni a buszpályaudvarra és hazajönni…

Az összes kép, amit készítettem íme:

És végül a csajoknak: ezt a kis táskát vettem magamnak, valódi bőr!!